Sukces Iveco Daily

24, Jan, 2017

niebieskie-iveco-daily.jpg

Usiłowanie zatamowania zużycia ropy przez samochodowe jednostki napędowe wcale nie jest czymś innowacyjnym w świecie motoryzacji. Wczesna masywniejsza fala wprowadzania na rynek aut o oszczędniejszych motorach zaistniała u końca lat 70-tych ubiegłego wieku kiedy to spowodowany przez państwa OPEC (wytwórców ropy) krach paliwowy objął poniekąd pełen glob. W jego wyniku przykładowo wynikł niezmierny wzrost japońskiego sektora motoryzacyjnego, który zarzucił planetę małolitrażowymi pojazdami kosztem m.in. przedsiębiorstw z USA.

Do zmieniających się uwarunkowań musieli uporządkować się jednocześnie wytwórcy pojazdów z Europy, skądinąd nie wyłącznie wytwórcy wozów osobowych. Pod schyłek lat siedemdziesiątych z połączenia paru oddzielnych przedsiębiorstw powstaje firma Iveco, która miała zająć się wytwarzaniem dopasowanych do bieżących uwarunkowań aut dostawczych a także ciężarowych. Do najlepiej charakterystycznych wozów produkowanych przez niniejszą firmę z niezaprzeczalną sumiennością przyporządkować przystaje niezmiernie wzięty model Iveco Daily wytwarzany już od 1978 r. Pojazd ten odniósł niesamowity sukces o czym potwierdza fakt utworzenia jak do tej pory aż 6 generacji Iveco Daily.

Jest on wyjątkowo popularnym dostawczakiem wśród niezliczonych niedużych firm, nie jedynie w Europie lecz i w Polce, m.in. za sprawą relatywnie tanich jak również nietrudno osiągalnych części Iveco Daily, co oddziałuje na niskie nakłady użytkowania auta, które niechybnie są jednym z elementów przeważających o triumfie owego samochodu. Wytwarzanie Iveco Daily podejmuje się nie tylko w zakładach we Włoszech lecz również w wielu pozostałych krajach jak chociażby Hiszpania lub Argentyna. Dostępna gama odmian nadwozia syci wymagania odbiorców o nietypowych potrzebach.

  • Opublikowany przez Jozek w

Samochód w zimie

19, Dec, 2016

zimowadroga.jpg

Zima nie stanowi najprzyjaźniejszej pory roku dla kierujących samochodami. Wypada wówczas przedsięwziąć zbiór zabiegów jakie umożliwią łatwe zapuszczenie pojazdu podczas przymrozków a także bezpieczne ruszanie się po szosie.

Bezdyskusyjnie jednym z najpoważniejszych kłopotów, z którymi muszą godzić się kierowcy są problemy z uruchomieniem samochodu zimą, przede wszystkim podczas intensywniejszych przymrozków. Kłopoty te ogarniają szczególnie właścicieli wozów z silnikami dieslowskimi, aczkolwiek na pewno odmienni użytkownicy wozów natrafili wprzódy na sytuację skoro w chłodny dzień wóz nie uruchamia ze względu na wyładowany akumulator. Z tegoż motywu niebywale zmyślnie bywa zaopatrzyć się w prostownik do ładowania akumulatora, co nie jest ogromnym nakładem i choć przebieg ładowania go zachodzi przez wiele godzin to można rozpocząć go natychmiast, a nie dopiero po ratunkowym zakupie prostownika. W wypadku samochodów z motorem dieslowskim przychodzi również sprawa zamarzania paliwa, jakkolwiek wystarczy kilka kropel specjalnego specyfiku dodawanego do zbiornika aby rzecz taką załagodzić.

Odmiennym dylematem jaki ustawicznie dokucza szoferom w zimie może być sprawa śniegu. Począwszy od przyziemnego usuwania go z samochodu rankiem (za nie odśnieżony pojazd czyha na nas mandat) do przekopywania się przez zaśnieżone nawierzchnie. Służby drogowe stosunkowo powszechnie mają problem z odśnieżeniem szos na czas, aczkolwiek przynależy pamiętać, że w pierwszej kolei odśnieżane są szosy najistotniejsze. Skomplikowane bywa wtedy przemierzanie peryferyjnych szos, jakie niejednokrotnie zupełnie nie zostają odśnieżone, a przemieszczanie się komplikuje dodatkowo rozjeżdżony śnieg. Jeśli żyjemy w regionie, gdzie występują tego typu problemy korzystnie rozpatrzyć łańcuchy na opony, które umożliwią wydobycie się z takich zapełnionych śniegiem miejsc. To co obowiązuje wszystkich kierowców oraz o czym uprzytamniać najprawdopodobniej nie trzeba to sprawa podmiany opon letnich na zimowe. Zimą lepsza może być chociażby używana opona zimowa aniżeli nowiutka opona letnia bezpośrednio z marketu.
W końcu docieramy do niewygody jakie czyni lód. Najsłabszą z nich bywa konieczność wyeliminowania go z szyb, by zastrzec sobie dostateczną widoczność. Dużo bardziej dotkliwe są zamarznięte kałuże na jezdni, jakie potrafią sprawić kolizje jeżeli wejdziemy w dryft. Warto także mieć na uwadze, że wóz w ciągu jazdy podgrzewa się topiąc nie odgarnięty śnieg, który wówczas krzepnie w ciągu przestoju. Pojazd pokrywa się lodem, jaki potrafi wypaść z niego w ciągu jazdy narażając na wielkie niebezpieczeństwo auta spieszące za nami.

Widać tedy jednoznacznie, że zima nie bywa wyjątkowo ułatwiającą szoferom porą roku, nieszczęśliwie należy ją jakoś przetrzymać stosując się do wymienionych podpowiedzi.

  • Opublikowany przez Jozek w

Kolizje drogowe

7, Dec, 2016

Ktoś przebywający na szosie przenigdy tak autentycznie nie może poczuć się definitywnie bezpiecznie. Niezależnie od tego jak dobrym oraz bystrym jesteś kierowcą, jak niezwykłe są zabezpieczenia w twoim pojeździe – ABS, EBS, poduszki powietrzne itp. to wszystko zdać się może na nic bo na trasie nie wszystko jest całkowicie współzależne od ciebie. Wypadek może przypaść na kogokolwiek i w którymkolwiek czasie, również kilkaset metrów od własnego domu. Starczy, iż ktokolwiek na chwilę się zagapi, wejdzie w poślizg albo w inny sposób zgubi pieczę nad własnym pojazdem i koniec bajki.

Bywają szczęściarze, którym udaje się wyjść bez uszczerbku również z ciężkich incydentów transportowych, jakkolwiek tego typu fuksy przylegają do osobliwości, zaś ciemna reguła to nieszczęśliwie miesiące rehabilitacji w szpitalu, a czasem problemy zdrowotne do końca życia. A poniekąd nie wszyscy mają tyle powodzenia gdyż statystyka wypadków śmiertelnych na szosach w naszym kraju jest stale straszliwa, co wychodzi chyba od bohaterszczyzny i ułańskiej fanaberii rodzimych kierowców, szczególnie tych najmłodszych.

tir.jpg

Olbrzymie niebezpieczeństwo dla członków ruchu transportowego wywołują też kierowcy ciężarówek czy sporych aut dostawczych, jakim zawyżone regulacje pracy i rywalizacja ze strony cudzoziemskich transportowców wymusza spędzać długie godziny za kierownicą bez okazji oddechu. Dodatkowo nie za każdym razem posiadacze owych ciężarówek pilnują prawidłowego stanu mechanicznego użytkowanych przez siebie samochodów (zaś wystarczyłoby wykonywać aktualnych reperacji i systematycznie wymieniać najczęściej zużywające się podzespoły zamienne). Taka rozpędzona ciężarówka na trasie jest niczym taran, który miażdży wszystko co wpadnie pod niego. Sam pojazd waży kilka ton, zaś nieraz prowadzi dodatkowo za sobą następne parędziesiąt ton ładunku. W wypadku konfrontacji z tego typu kupą żelaza auto osobowe nie ma najdrobniejszych perspektyw. Wszelako kierowcy aut ciężarowych ze względu wysoko osadzone kabiny względnie regularnie wychodzą bez uszczerbku chociażby z poważnych katastrof samochodowych (pewno jedynie po to żeby następnie spędzić resztkę życia za kratkami na koszt obywateli).

  • Opublikowany przez Jozek w

Ryzyko związane z kupnem auta używanego

18, Aug, 2016

Jakkolwiek zarzuca nas indoktrynacja o hipotetycznym wzroście gospodarczym, polepszeniu poziomu finansów zwyczajnych mieszkańców i pozytywnych widokach na przyszłość przewaga obywateli nie umie ujrzeć tego w stanie własnego portfela. Rząd nieustająco układa zabiegi mające namówić nas do kupienia nowoczesnych aut jak rozmaite stawki za wwóz oraz użytkowanie aut używanych choć dla typowego rodaka niezmiennie niezastąpioną możliwością jest nabycie auta używanego.

Wybierając się do komisu albo na giełdę samochodową częstokroć nabywamy tymczasem kota w worku. Nie znamy historii samochodu, zaś ciężko sklasyfikować status pojazdu na pierwszy rzut oka albowiem są one przez umiejętnych sprzedawców precyzyjnie przyrządzone do odsprzedaży. To zaaranżowanie auta w celu sprzedaży nie skupia się jednakoż na reperacji ważnych dla działania pojazdu części, a raptem na poprawie powierzchniowego wizerunku.

auto.jpg

Nie każdy konsument eksploatowanego samochodu dysponuje wiedzą ułatwiającą właściwy wybór. Sensownym podejściem jest pójście na zakupy z kimś kto tą kwalifikacją dysponuje. Pomimo to w pobieżnym czasie potencjalne jest jedynie fragmentaryczne przejrzenie samochodu aby zweryfikować rzucające się w oczy niewykluczone niedoróbki albo postęp rdzy zwyczajny w niemłodych pojazdach. Często nadarza się także iż po znaczących katastrofach pogodowych trafia do nas wielka liczba pojazdów po gradobiciu czy powodzi. Pozornie wyglądają one dosyć nieźle, choć ich nabytek może okazać się problematyczny.

Po kupnie nie obejdzie się bez wizyty w warsztacie mechaniki pojazdowej aby dokładniej zlustrować stan pojazdu, a także na wszelki wymienić komponenty, jakie najszybciej się wyrabiają.

  • Opublikowany przez Jozek w

Każdego to czeka…

12, Jul, 2016

Rodzinny samochód to wciąż wyraźniejszy komfort niźli nieodzowność poruszania się miejskimi środkami komunikacji. Gdy tylko mamy taką wolę, ewentualnie potrzebę, siadamy do auta i jeździmy tam gdzie potrzebujemy. Czy to do roboty albo na wakacje. Lecz kłopoty wszczynają się w sytuacji gdy auto się popsuje. Wszelki samochód kiedyś musi się uszkodzić. Śladowe są trafy pewnych samochodów czy modeli, jakie przebyły setki tysięcy kilometrów bez renowacji oraz tyczą one przede wszystkim niemłodych modeli marek z segmentu premium jak Volvo albo Saab. Skoro auto poddaje się dysfunkcji bezzwłocznie galopujemy do mechanika ponieważ nie każdy potrafi zaakceptować pozbawienia się samochodu, przystało w pewien sposób dojechać do pracy bądź w różne miejsce.

mechanik.jpg

Mechanik musi zdiagnozować usterkę, co uprości mu potencjalnie precyzyjne określenie sytuacji, w jakiej doszło do usterki. Większość reperacji egzekwuje zamiany konkretnych elementów wozu które uległy zużyciu i przyczyniły się do awarii. Marek oraz typów samochodów jest tak mnóstwo, że przypuszczalnie żaden nieduży warsztat mechaniki pojazdowej nie utrzymuje tak dużych zasobów części zamiennych. Standardowa jest praktyka, iż części takie ściąga się z hurtowni albo sklepu gdy użytkownik zdecyduje się na renowację. W przypadku modnych marek wozów podzespoły wymienne przywozi się w ciągu dnia ewentualnie dwóch, wszak są jednocześnie modele bardziej nietypowe, przy jakich przystoi się troszkę nabiegać za częściami.

Zamieniając pewną część w samochodzie mamy zwykle do wyboru zainstalowanie kosztowniejszego podzespołu markowego lub tańszego zamiennika. Nie do wszystkich samochodów przystępne są wciąż części oryginalne, to dotyczy często pojazdów dość antycznych. Na szczęście setki wytwórców autonomicznych nadal produkuje podzespoły zamienne zgodne z firmowymi do takich staromodnych roczników różnorakich marek. Pomimo wszystko stosowniejszą alternatywą jest instalacja nowiutkiego zastępnika niż wykręconej z podobnego samochodu i być może nie mniej zniszczonej części oryginalnej.
Bezpieczeństwo na jezdni to nie jest tylko zbędny slogan, od któregokolwiek partycypanta ruchu drogowego zależy czy on sam oraz pozostali bezpiecznie przybędą do punktu. Zachowywanie samochodu w sprawności jest obowiązkiem jakiegokolwiek kierowcy, wespół z innymi posiadaczami pojazdów.

  • Opublikowany przez Jozek w